Travel

MEMORIES OF BUDAPEST

Jelikož začínám psát blog a tohle místo na cestování vám chci doporučit a zároveň si ho tu uchovat jako krásnou vzpomínku, tak se podíváme zpátky do minulosti na to, jak jsme navštívili Budapešť.

Protože je „doba covidová“ a cestování moc nepřispívá, budu se s cestovatelskými články vracet do minulosti asi častěji.

Dnes vás tedy seznámím s naší cestou do Maďarska do již zmíněné Budapešti. Poněvadž píšu v množném čísle, tak jen pro informaci, většinu svých cest podnikám se svým přítelem.

Cesta do BudapeštI

Do Budapešti jsme se vydali v červnu roku 2019. Rozhodli jsme se, že pojedeme autem (cesta trvala cca 4 hodiny a mít auto s sebou nám přišlo jako výhoda). Tak jako vždy, když cestujeme, jsme si rozdělili „své role“. Miláček měl za úkol vybrat nejvhodnější cestu, zajistit dálniční známku a vše s dopravou spojené a já, jakožto žena, vybrala a zabookovala ubytování. Vymyslela jsem a sestavila program zahrnující naše procházky po předem vybraných památkách Budapešti, na kterých jsme se při společném výběru shodli, propojené návštěvami gastronomických a baristických podniků. Vášnivého turistu v pahorkách a „báglem“ na zádech, který za každou cenu musí vidět každý koutek města, u mě nečekejte :D. Já jsem spíš takový ten „kavárenský“ typ a v tomhle si s přítelem krásně sedíme. Máme rádi výlety/dovolenou, kdy si místo v poklidu projdeme,  vybereme pár nejznámnějších památek a spojíme to se zážitkovou gastronomii a návštěvou útulných kaváren. A zrovna v Budapešti jsme jednu takovou restauraci navštivili. Jednalo se o michelinskou restauraci Stand. Pod článkem najdete pár fotek jednotlivých chodů, které jsme si dali. Jídlo bylo výborné a to jsem si myslela, že určitě vypadá lépe než chutná. Opak byl pravdou.

Příjezd do BudapeštI

Hned po příjezdu do Budapešti jsme se ubytovali v krásném hotelu New York Palace, který se nachází přímo v centru města. Bydleli jsme v prostorném apartmánu. Po vybalení a krátkém odpočinku jsme se (původně) vydali na procházku kolem hotelu. Z plánovaného „průzkumu“ okolí se  vyklubal 10ti kilometrový okruh. :D Naše trasa vedla od hotelu směrem k pobřeží. Nejprve jsme navštívili Budapešťský parlament, následovala procházka kolem pobřeží řeky Dunaj. Kolem řeky jsme míjeli nádherné hotely s lákavými bary se zahrádkami. Hned jsme do jednoho z nich zavítali. Já si na osvěžení a zahájení naši mini dovči objednala oblíbený Aperol Spritz a miláček si dal  pivo special. Neměli jsme nejmenší tušení, v kterém baru máme tu čest si vychutnávat naše nápoje – byl to bar, který byl přidružený hotelu Four Seasons, čehož jsme si všimli až při placení, kdy jsme zaplatili za dva drinky v přepočtu na naši měnu něco okolo 1500 Kč. :D Dražší drinky jsme si ještě v životě asi nedali, ale co, jsme přece na dovči a kdy jindy si má člověk dopřát? :D Lehce ovlivněni alkoholem a dobré náladičce jsme se vesele ocitli u krásné baziliky svatého Štěpána a u Budapest Eye. Výhled z Budapest Eye za to opravdu stojí, vzhledem k tomu, že my se na oku ocitli ve večerních hodinách – měli jsme ho s doprovodem západu slunce. Poté jsme se už vydali zpátky na hotel.

Druhý den jsme se královsky nasnídali na našem hotelu – jsem vyloženě milovnice hotelových snídaní, proto na snídani chodíme včas, abychom tam mohli být co nejdéle. :D Po snídani pokračoval náš naplánovaný program. Oběd jsem zamluvila už měsíc dopředu v michelinské restauraci Stand, o kterém jsem už psala. Po luxusním obědě jsme odkutáleli k řece, přešli jsme známý most Chain Bridge (řetězový most) a cestou do kopce se vydali k Rybářské baště. Ta nás uchvátila nejvíce. Udělali jsme u ní a Matyášova chrámu pár památečních fotek, prošli jsme obchůdky se suvenýry, kde jsme pro mou babičku povinně vybrali magnetku – je velkou sběratelkou. :D Se zmrzlinou a Coca Colou usedli na lavičku a užívali si společných chvilek stravených na tak krásném místě.

Následující dny jsme trávili v podobném moodu. Mohla bych tu psát každý detail naší dovolené, ale nerada bych vás ze začátku zahltila nekonečnou story. :D Slibuji, že příště už budu stručnější. Snad vám tento článek pro inspiraci postačí. Do bodů vám vypíšu místa, která stojí za shlédnutí.

Děkuji za dočtení až do konce. :)) Zatím se mějte hezky a já se brzy ozvu!